Holy Bible (Adam Broomberg & Oliver Chanarin)

‘Right from the start, almost every appearance he made was catastrophic … catastrophe is his means of operation, and his central instrument of governance.’ – Adi Ophir

For their version of the Holy Bible, Adam Broomberg and Oliver Chanarin mined the Archive of Modern Conflict with philosopher Adi Ophir’s central tenet in mind: that God reveals himself predominantly through catastrophe.

The format of Broomberg and Chanarin’s illustrated Holy Bible mimics both the precise structure and the physical form of the King James version. By allowing elements of the original text to guide their image selection, the artists explore themes of authorship, and the unspoken criteria used to determine acceptable evidence of conflict. Inspired in part by the annotations and images Bertolt Brecht added to his own personal bible, Broomberg and Chanarin’s publication questions the clichés at play within the visual representation of conflict.

https://archiveofmodernconflict.com/holy-bible/

«Desde el principio, casi todas las apariciones que hizo fueron catastróficas… La catástrofe es su medio de operación y su instrumento central de gobierno». Adi Ophir.

«La violencia, la calamidad y lo absurdo de la guerra están ampliamente registrados en The Archive of Modern Conflict. La colección fotográfica más grande de su tipo en el mundo. Para su trabajo más reciente, Holy Bible, Adam Broomberg y Oliver Chanarin examinaron este archivo teniendo en mente el principio central del filósofo Adi Ophir: que Dios se revela predominantemente a través de catástrofes y que las estructuras de poder dentro de la Biblia se correlacionan con aquellos dentro de los sistemas modernos de gobierno. El formato de la Santa Biblia ilustrada de Broomberg y Chanarin imita tanto la estructura precisa como la forma física de la versión King James. Al permitir que elementos del texto original guíen su selección de imágenes, los artistas exploran temas de autoría y los criterios tácitos utilizados para determinar la evidencia aceptable de conflicto. Inspirada en parte por las anotaciones e imágenes que Bertolt Brecht añadió a su biblia personal, la publicación de Broomberg y Chanarin cuestiona los clichés en juego dentro de la representación visual del conflicto».